Особливості надання освітніх послуг в громаді

21-22 березея  у Львівському ЦРМС, створеному за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону України, відбувся тренінг для освітян Львівщини «Особливості надання освітніх послуг в громаді. Імплементація інклюзії».

Перший день тренінгу увагу учасників тримав Сергій Пазюк, освітній експерт Асоціації ОТГ України. Аналіз та моніторинг ефективності шкільних мереж як основи ефективного управління освітою в об’єднаних територіальних громадах, інструменти для проведення досліджень та візуалізація результатів — про це і не тільки говорив експерт з представниками ОТГ області.

“Об’єднані територіальні громади мають бути зацікавлені в оптимізації системи освіти, адже це дозволить покращити якість навчання. Оптимізація закладів освіти доречна і вона не означає просто закриття закладів, вона приведе систему до найкращого варіанту саме якісного навчання для дітей”- наголосив Сергій Пазюк.

Експерт спільно з учасниками заходу на основі реальних даних здійснювали розрахунки витрат, які має освітня сфера в ОТГ, і спільно з’ясовували, де є прогалина в організації надання якісної освіти, що призводить до необґрунтованих або неефективних витрат місцевого бюджету. У деяких випадках мова йде про сотні тисяч гривень, які громада могла би скерувати на інші сфери, зокрема ремонт доріг.

У свою чергу радник Львівського ЦРМС Тетяна Богатчук запропонувала учасникам використовувати інтегровані он-лайн сервіси.

“Варіантами, що можуть бути імплементовані вже сьогодні є «Система відкритих бюджетів шкіл» та інтернет-ресурс «Edupey». Вони дещо схожі, потребують авторизації та дозволяють в розрізі окремого закладу стежити за фінансами. Використання таких сервісів дозволяє дотримуватись норм Закону «Про освіту» в частині відкритого доступу до діяльності закладу та одночасно стає джерелом інформації для освітян, благодійників та батьків”, – додала Тетяна Богатчук.

Другий день тренінгу був відведений питанню інклюзії: особливі освітні потреби в громадах, менеджмент в інклюзивній освіті, складові інклюзії. З цією новою можливістю для забезпечення усіх дітей доступу до якісної освіти учасників тренінгу знайомила Лариса Самсонова, директор Директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти.

“Суспільство мусить усвідомити, що кожна дитина має право на освіту, право виховуватися в сім’ї, і несправедливо забирати у неї все тільки через те, що можливості навчатися на місці вона не має”, – зазначила Лариса СамсоноваОкрім того, ізоляція дітей з особливими потребами надалі веде до того, що їм важко адаптуватися у житті після закінчення спецзакладів.

Питання навчання особливих діток у звичайних школах мають вирішити Інклюзивно-ресурсні центри. За словами Лариси Cамсонової, Центри дбатимуть про дітей з особливими освітніми потребами в межах звичайної школи, оцінюватимуть дитину, і на основі цієї оцінки в школі складатимуть індивідуальну програму розвитку.

Після завершення тренінгу учасники були сповнені оптимізму і з новими знаннями та навиками повернулися у громад для втілення у життя напрацьованих ідей.


http://lgdc.org.ua/branch/12/osvityany-lvivshchyny-vyvchaly-osoblyvosti-nadannya-osvitnih-poslug-v-gromadi-ne-zabuly-i

Поширити